AVENO SHPD 10W-30

AVENO SHPD 10W-30 is a multi-grade engine oil on the basis of selected additives. It can be used in petrol and diesel engines including turbo versions. AVENO SHPD 10W-30 meets the requirements of SAE class 10W-30. A good lubrication film is guaranteed, even at high temperatures.

Application notes:
AVENO SHPD 10W-30 is especially suitable for engines with already high mileages. The operating instructions of the automobile and engine manufacturer must be observed.

Specifications:
ACEA A3/B4, ACEA E7/E5/E3, API CI-4/SL, Global DHD-1, JASO DH-1

Practice and tested in aggregates with filling:
Caterpillar ECF-2, Cummins CES 20071/20072/20076/20077/20078, DAF, DDC 93K215, Deutz DQC III-10, Mack EO-N, MAN M 3275-1, MB 228.3, MTU Type 2, Renault VI RLD-2, Volvo VDS-3

Characteristic:

  • A very stable and excellent viscosity-temperature behavior
  • High oxidation stability
  • High safety margin even in boundary lubrication
  • Ideal for difficult operating conditions
  • Excellent cold starting properties
  • Reduction of black sludge formation
  • Good shear stability
  • Suitable for catalytic converters
  • Excellent detergent and dispersant properties
PropertiesDataUnitTesting under
kinematic viscosity at 40°C79,7MM²/SDIN ISO 51562-2
kinematic viscosity at 100°C12,0MM²/SDIN ISO 51562-2
viscosity index145DIN ISO 2909
appearanceYELLOWvisuell
density at 15°C867,7KG/M³DIN EN ISO 12185
Pour Point-39°CASTM D 7346

Hinweis
Alle Angaben auf dieser Produktseite entsprachen zum Zeitpunkt der Erstellung nach bestem Wissen den aktuellen Erkenntnissen und Entwicklungen der Deutsche Ölwerke Lubmin GmbH. Unsere Produkte werden kontinuierlich weiterentwickelt. Aus diesem Grund können sich unsere Produkte, die Herstellungsprozesse sowie alle zugehörigen Angaben auf dieser Produktseite jederzeit und ohne Vorankündigung ändern, sofern keine kundenspezifischen Vereinbarungen vorliegen.
Die veröffentlichten Daten liegen dabei standardisierten Prüfverfahren unter entsprechenden Laborbedingungen zu Grunde und sind als allgemeine, nicht verbindliche Richtwerte anzusehen.

Sachgerechte Entsorgung
Dieses Öl gehört nach dem Gebrauch in eine Altölannahmestelle! Unsachgemäße Beseitigung von Altöl gefährdet die Umwelt! Jede Beimischung von Fremdstoffen wie Lösemitteln, Brems- und Kühlflüssigkeiten ist verboten. Nicht kontaminierte und restentleerte Verpackungen können einer Wiederverwertung zugeführt werden.


back